Wraz z rozwojem biznesu deweloperskiego pojawia się potrzeba zbudowania marki, wokół której deweloper realizuje przekaz do klientów – jakość lub bylejakość, zaufanie lub jego brak, styl pracy z klientem lub sposób jego ignorowania. Pod marką dewelopera lub inwestycji również kryje się rodzaj budownictwa i architektura która przyciąga określone grupy klientów.
Markę trzeba świadomie budować, inaczej przypadkowo zbuduje się sama
Oznacza to, że unikając świadomych działań kreowania marki firmy lub inwestycji – i tak zostanie ona stworzona w oczach klientów, najczęściej nie tak jakby sobie życzył właściciel. Dlatego świadome podejście do tworzenia marki pozwala dobrze wykorzystać potencjał inwestycji oraz skutecznie zarządzać opiniami klientów. Innymi słowy – albo deweloper kreuje swoją markę albo robią to za niego inni (w tym konkurencja).
Jak mogę pomóc w zbudowaniu marki dla dewelopera ?
Jesteśmy świadomi, że marka musi spełniać przede wszystkim oczekiwania właściciela aby spełniła swoją rolę, Dlatego przygotowując pomysły i strategię na zbudowanie marki firmy lub inwestycji, bierzemy pod uwagę charakter, styl i upodobania inwestora. Uświadamiamy go jednocześnie, że marki nie buduje dla siebie ale dla firmy i produktu, a te maja się podobać głownie klientom.
Dlaczego deweloper powinien mieć marki ?
O tym dlaczego lepiej nie unikać tworzenia marek pisałem w jednym z wpisów nt obawy posiadania marki dla inwestycji deweloperskiej. Nie wiem na ile moje argumenty są przekonujące, jednak doświadczyłem wraz z moim zespołem na ile marka bezpośrednio wpływa na rentowność inwestycji.
Dlaczego warto budować markę firmy i inwestycji ?
- Podnosi wartość w oczach klienta
- Uzasadnia i broni cenę
- Dodaje prestiżu w oczach klienta
- Poprawia samopoczucie kupującym i zadowolenie z zakupu